wat deden wij voorgaande jaren

GEPLAATST OP25 APRIL 2018

Update Pannatoernooi

In tegenstelling tot eerdere berichtgeving zal het Pannatoernooi starten vanaf 13.30 uur op Koningsdag ipv 14.15 uur !!

Einde toernooi / prijsuitreiking rond 17.15 uur.

Alle deelnemers worden om 13.15 uur verwacht voor de kerk vlak bij restaurant De Rotonde.

Ons team van begeleiders zullen alle spelers gaan vertellen hoe we ons toernooi gaan spelen.

Tijdens het evenement is er gratis drinken voor de deelnemers.

We gaan spelen in 2 poules. Uiteindelijk zal er per poule 1 winnaar zijn dus totaal 2 teams mogen zich PANNAKONING(IN) 2018 noemen.

Neem een trainingsjasje mee ivm de temperatuur (rond de 15 graden)

Poule 1
D Fortnite Boys
C Buurman en Buurman
B De Teletubbies
A De poort van de Schuttestraat!

Tot vrijdag allemaal!!!

Met vriendelijke groet

Peter Jansen Voetbalplus

GEPLAATST OP12 APRIL 2018

OPROEP OPROEP OPROEP!!

KEIZERRINGSTEKEN en KEIZERVOGELSCHIETEN

Dit is een oproep aan alle koninginnen Ringsteken van de afgelopen jaren.
Op zaterdag 28 april ter gelegenheid van ons 120 jarig bestaan organiseren wij keizerin Ringsteken. Dit geldt ook voor alle koninginnen uit de omringende buurtschappen van Vorden.
Dus bent u of kent u zo’n koningin geef je dan op of laat het ons weten via info@oranjeverenigingvorden.nl

Het Bestuur

GEPLAATST OP12 APRIL 2018

Oranjeavond

Tinus en zien poppie.

Toneelgroep Veldwijk brengt dit jaar weer een blijspel op het toneel.

Naast hun eigen opvoering spelen ze dit mooie blijspel ook op de Oranje avond van de Vordense Oranjevereniging op zaterdag 21 april om 20:00 uur in het Kulturhus in Vorden.

Het stuk gaat over spannende ontwikkelingen op een Gemeentehuis in de jaren 70van de vorige eeuw. Het stuk staat bol van de lachmomenten. De regie is in handen van Gerard Smeenk.

Het stuk wordt gespeeld in onze eigen Achterhoekse taal, wat het geheel nog vertrouwder maakt.

Het beloofd een zeer leuke avond te worden en we zijn er als Oranjevereniging zeer trots op dat de toneelvereniging Veldwijk voor ons een extra voorstelling geeft.

De kaarten zijn vanaf nu verkrijgbaar bij het Kulturhus of voor de uitvoering. Entree is € 6,- en voor leden van de Oranjevereniging gratis.

GEPLAATST OP31 MAART 2018

wie wordt de StreetPannaKoning(in) 2018?

Peter Jansen VoetbalPlus organiseert op Koningsdag voor jongens en meiden in de leeftijd van 6 t/m 15 jaar een straat voetbal toernooi. Inschrijven doe je in teams van 2 spelers. De winnaar van het toernooi mag zich aan het einde van de dag kronen als StreetPannaKoning(in)!

De inschrijving voor deze activiteit is inmiddels gesloten. 20-teams zullen strijden om de titel Pannakoning van Vorden!

GEPLAATST OP22 MAART 2018

Koningsdefilé

In 2018 bestaat de Oranje vereniging 120 jaar. Dat willen we natuurlijk op een bijzondere manier vieren. Toen we in 1998 100 jaar bestonden is dat ook een bijzonder feest geweest, wat nog velen van ons zich goed kunnen herinneren. In 2018 willen we zeker ook een bijzonder feest en daarom zijn we al met de voorbereidingen begonnen. Uiteraard houden we de Koningsdag toppers als Aubade, kinderfeest, vogelschieten, ringsteken, oriënteringsrit en de muziek op allerlei plaatsen er in, maar we willen wat extra’s en daar hebben we Vorden voor nodig!

De Oranjevereniging zou graag met Vorden; inwoners, verenigingen, bedrijven, buurtschappen enz. willen organiseren is een optocht. In de optocht willen we 120 jaar Koningsdag in Vorden presenteren. Dat kan de manier zijn waarop Koninginnedag vroeger gevierd werd, het boerenleven, de kastelen, de industrie in Vorden, het verenigingsleven, school kinderen kortom alles wat zich de afgelopen 120 jaar in Vorden afgespeeld heeft. Het idee is op Koningsdag, die dit jaar op vrijdag valt, in de middag de optocht door Vorden te laten gaan. Uiteraard is er een jury, die prijzen zal uitreiken.

Om dit succesvol te maken hebben we de hulp in geroepen van de voormalige voorzitters van de Oranjevereniging, die direct ingegaan zijn op ons verzoek en mee werken aan een bijzondere 120e verjaardag van onze vereniging.

Deze uitnodiging is een oproep aan u of uw vereniging, buurt of club om een mooie originele bijdrage te leveren aan deze optocht. Wie de handschoen op pakt en mee wil doen of nadere informatie wil hebben, kan zich opgeven bij de Oranjevereniging Frank van Setten of Jacqueline Tomey. Lees hieronder de contactgegevens.

De oudheidkundige vereniging van Vorden heeft haar medewerking toegezegd als groepen nadere informatie willen hebben over een bepaald thema of jaartal. Dat kan bijvoorbeeld met foto’s uit die periode. We hebben ook voertuigen ter beschikking uit de afgelopen jaren, waar een groep zich om heen kan organiseren.

Als we een beeld hebben van de belangstelling organiseert de Oranjevereniging in februari a.s. een bijeenkomst waar we af kunnen afstemmen en gezamenlijk een beeld kunnen schetsen van de mogelijkheden. Uiteraard kunt u ook eerder vragen stellen.

Neem dan contact op met:
Jacqueline Tomey 06 – 13642689
Frank van Setten 06 – 21528110

of stuur een email naar: info@oranjeverenigingvorden.nl

GEPLAATST OP4 FEBRUARI 2018

120-jarig bestaan

Dit jaar bestaat de Oranje Vereniging Vorden 120 jaar. We zijn druk om het programma op te stellen. We beginnen op 26 april om 17 uur al met diverse activiteiten. Dan hebben we Koningsdag en we sluiten de festiviteiten af op zaterdag 28 april. Dus het beloofd een mooi feest te worden dat we over 3 dagen verdelen. Noteer het vast in de agenda. Het definitieve programma volgt binnenkort.