Vordense Dorpsquizz

18 april 2020
Op Oranjeavond d.d. 18 april a.s. vindt de eerste editie van de Vordense Dorpsquizz plaats.

Doe je mee???
Meld dan snel jouw team aan, want vol = vol!!

Wat is de Vordense Dorpsquizz?
Vordense Dorpsquizz is een avondvullende quiz, waaraan de deelnemers in een team meespelen. Een team bestaat uit minimaal vijf personen en kent geen maximum aantal leden. Jong en oud kan deelnemen aan de Dorpsquizz. Sterker nog, het is erg verstandig om ervoor te zorgen dat alle leeftijdscategorieën vertegenwoordigd zijn binnen een team. Alleen op die manier is er een kans dat een groot deel van de vragen en opdrachten opgelost wordt.

Bij de start van de Dorpsquizz ontvangt de teamcaptain een quizzmap. De teamcaptain neemt deze quizzmap mee naar een zelfgekozen uitvalsbasis, bijvoorbeeld de woning van één van de teamleden, een kroeg of een sportkantine. Het is belangrijk dat deze basis strategisch gekozen wordt, want voor het vinden van antwoorden is er veel toegestaan. Je mag googelen, je mag boeken nazien, je mag iedereen bellen die je kent en je mag op locatie gaan kijken. Dat wat binnen de regels van ons wetboek valt, dat mag!

De quizzmap bevat een groot aantal erg uiteenlopende vragen en opdrachten. Je kunt het zo gek niet bedenken. Er komen ingewikkelde hersenkrakers voorbij, kennisvragen met veelal een Vordens tintje en vragen waarvoor je op locatie moet gaan kijken. Maar er zitten ook ludieke opdrachten in, zo moeten de teams bijvoorbeeld onderling gaan kwartetten.

Niet eenvoudig als iedereen zich op een andere locatie bevindt. Ook zijn er opdrachten die voor sommige deelnemers misschien wel net iets over het randje gaan. Natuurlijk is er altijd de keuze om een opdracht niet uit te voeren en deze punten te laten liggen. Een lastige overweging als je meespeelt voor de winst, want wat doen de andere teams?
Aan het einde van de avond dient de ingevulde quizzmap weer ingeleverd te worden. En dan begint het grote wachten op de uitslag!

De prijsuitreiking vindt plaats tijdens de Koningsdag in de feesttent: Wie zijn de grootste slimmeriken van Vorden? En wie gaan er af als een gieter?

De Oranjevereniging hoopt op een succesvolle 1e editie van de Vordense Dorpsquizz. Maar vooral op een gezellige avond waar nog lang over nagepraat gaat worden.

De aftrap vindt plaats in het Kulturhus van Vorden, Raadhuisstraat 6
Inloop vanaf 17.30 uur