26 april 2019: VRIJMARKT

Op vrijdag 26 april 2019 organiseert de Oranjevereniging haar inmiddels traditionele vrijmarkt. Een vrijmarkt is een markt waarop iedereen, soms gratis, vaak tegen betaling, zijn handelswaar mag verkopen. In Nederland wordt bijvoorbeeld in Amsterdam, Utrecht, Den Haag en veel andere steden traditioneel een grote vrijmarkt gehouden op Koningsdagg.

Op die dagen verkopen volwassenen bijvoorbeeld huisraad die niet meer nodig is, of andere overbodige spullen. Kinderen verkopen hun oude speelgoed. De handelswaar gaat van de hand voor zeer weinig geld en de sfeer is over het algemeen gemoedelijk. Kopen en verkopen doet men vooral voor het plezier en omdat weggooien “zonde” gevonden wordt.

Ook dit jaar kan dit dus weer in Vorden! Vanaf 17.00 uur kan er worden gestart met de opbouw. Opbouwen voor die tijd is NIET mogelijk, vanwege de opbouw van de Kermis. De vrijmarkt start vanaf 18.00 uur. U heeft dus ongeveer een uur om uw koopwaar uit te stallen op de Dorpsstraat van IJssalon Lekker tot Hotel Bakker. Beide kanten van de weg mogen gebruikt worden. Zoals gebruikelijk bij een Vrijmarkt, mogen plekken niet van tevoren worden gereserveerd. Wie het eerst komt, die het eerst maalt.

Opgeven is niet nodig. Een kort bericht van aanwezigheid op onderstaand emailadres wordt echter wel gewaardeerd, zodat bij een grote opkomst de locatie uitgebreid kan worden.

mailto:info@oranjeverenigingvorden.nl