Pop-up-bioscoop Oranjeavond 20 april

De traditionele Oranjeavond wordt dit jaar opgeluisterd met een heuse pop-up-bioscoop! Voor een “trip down memory lane” vertonen we de legendarische film Fanfare, in 1958 gemaakt door Bert Haanstra. Deze Nederlands komedie van 86 minuten scoort 3,38 van 5 sterren (met 247 stemmen) op de site moviemeter.nl.

De film speelt zich af in Lagerwiede in de jaren 50. Hoofdpersoon Krijns Krijns is een onwelgevallige muzikant in de lokale fanfare. Hij krijgt het aan de stok met Geursen en de verwensingen zijn niet van de lucht: ‘Lelijke misdadiger dat je er bent. Ik zal je eens een lesje leren’. De 25-koppige fanfare valt pardoes uiteen in twee vijandige kampen. En beide heren moeten een meerderheid zien te verwerven om mee te kunnen doen aan een groot concours. Krijns haalt zelfs een dirigent (Albert Mol) uit de grote stad. Dat wordt hommeles op de fraaist mogelijke manier.

klik hier voor de trailer

Deze hoofdfilm wordt voorafgegaan door de voorfilm “Wandeling door Oud Vorden”.

Dit mooie en avondvullende programma is gratis toegankelijk voor leden van de Oranjevereniging. Niet-leden betalen €12,50 entree. De zaal is geopend vanaf 19.30 uur en de voorfilm zal worden gestart om 20.00 uur.